Spitsbergen moeilijk gaat ook

18 mei 2018

Op 15mei was de grote dag aangebroken, prachtig op tijd werd ik door mijn thuisblijvende echtgenoot tot aan de thalys in Brussel -zuid begeleid.Op zo een trein heb je een voorbehouden plaats en zat ik naast een jonge dame ,ik heb direkt contact gemaakt door te vragen welke taal ze sprak,gelukkig kon ook zij  engels praten ,wat niet zo normaal  was ,want ze kwam uit Rusland.En al pratend let je natuurlijk niet  op de tijd.Tot er plotseling het bericht kwam dat we vertraging zouden hebben,bah...niks om ongerust te zijn.Maar toen het bericht kwam dat we de trein in Rotterdam moesten verlaten en er geen trein tot in Schiphol zou geraken,dat was wel andere koek ,ik raakte de "kluts"kwijt en stond als een koe op een tram naar die treinroosters te kijken!!Ineens een verschijnende inval.....neem een taxi!!Terwijl ik naar de prijs vroeg ,kwamen er nog mensen die in schiphol moesten zijn,dus met zijn vieren op weg ....en omdat ik gedurende de rit een fijn gesprek had met de chauffeur, heeft hij ons aan de juiste ingang afgezet,oef en volgende keer vertel ik over de halve marathon die ik gelopen heb op de luchthaven.